Ο Τάσος Νούσιας σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης για το lockdown, το θέατρο και τον πολιτισμό μας.
Tον γνωρίσαμε μέσα από σπουδαίες τηλεοπτικές παραγωγές σε πρωταγωνιστικούς και απαιτητικούς ρόλους. Τον συναντάμε σε σημαντικές παραγωγές στον κινηματογράφο, ενώ στο θέατρο δεν σταματά κάθε φορά να ξεπερνά έναν υψηλό υποκριτικό πήχη, κερδίζοντας διθυραμβικές κριτικές και ένα σταθερό, συνεπές απέναντί του κοινό.
Σήμερα, ο Τάσος Νούσιας ξεχωρίζει ξανά στην τηλεοπτική σειρά “Έξαψη”, η οποία γνωρίζει από τα πρώτα επεισόδια μεγάλη επιτυχία.
-Κύριε Νούσια, με την έλευση της νέας χρονιάς, ποιο μήνυμα θα θέλατε να στείλετε, δεδομένου ότι η χρονιά που πέρασε ήταν ιδιαιτέρως δύσκολη για τον κόσμο του πολιτισμού εξαιτίας της πανδημίας;
«Ως καλλιτέχνες και γενικότερα ως κλάδος βρισκόμαστε σε πολύ δύσκολη κατάσταση. Και αυτό αφορά περισσότερο το κομμάτι των παραστατικών τεχνών, το λεγόμενο θέαμα- ακρόαμα, το οποίο εμπερικλείει και το τεχνικό προσωπικό.
Θέατρο δεν γίνεται από τις πλατφόρμες, όσο καλογυρισμένο και να είναι. Οπότε όλο αυτό το κομμάτι είναι στο «καναβάτσο». Είναι ένα χτύπημα. Όλοι βρισκόμαστε σε knock out. Πρέπει να δούμε τι θα γίνει στην πορεία. Ελπίζω να φωτιστούν οι κυβερνώντες και Θεού θέλοντος και κυβέρνησης επιτρέποντος, να στηριχτεί ουσιαστικά ο κλάδος. Γιατί πρέπει να πούμε πως τα κονδύλια που δίνει το ελληνικό κράτος δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που δίνονται σε άλλες χώρες για τους ανθρώπους του πολιτισμού»
«Απαξίωση στη χώρα που γέννησε τον πολιτισμό»
«Ένα ακόμη ζήτημα είναι πως αυτοί οι άνθρωποι, οι άνθρωποι του πολιτισμού, αναγνωρίζονται. Απαξιώνονται οι καλλιτέχνες σε μία χώρα που γέννησε και μεταλαμπάδευσε τον πολιτισμό σε όλη τη Δύση, για να μην πω παγκόσμια. Πόσο δηλαδή έχει βοηθήσει ο ελληνικός πολιτισμός στην εξέλιξη του κόσμου»
«Δεν μπορεί ο πολιτισμός στην Ελλάδα να είναι ο φτωχότερος των συγγενών»
«Άρα η γενεσιουργός δύναμη, η μήτρα της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς βρίσκεται εδώ όπως και η γέννηση της θεατρικής πράξης βρίσκεται εδώ. Η αρχαία τραγωδία έχει τη διαχρονία της φύσης του ανθρώπου, η οποία παλεύει πάντα με τον Θεό και με τον δαίμονα. Και προσπαθεί να ιανθεί ζητώντας λύτρωση και κάθαρση. Αυτό διδάσκεται στη γραφή του σεναρίου σε όλες τις σχολές, σε όλο τον κόσμο. Η αρχή, η μέση και το τέλος. Η ιερή συμμετρία. Είναι λοιπόν όλο αυτό το κομμάτι εδώ γεννημένο. Άρα δεν μπορεί ο πολιτισμός στην Ελλάδα να είναι ο φτωχότερος των συγγενών»
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Τάσου Νούσια στο news2u.gr